Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

Μπουζούκι μου διπλόχορδο, μπουζούκι μου καημένο....

 ..."μπουζούκι μου διπλόχορδο, μπουζούκι μου καημένο"...στη φωτογραφία,ο μπουζουκτσής Thanasis Vollas  βαστά το μπουζούκι του σφιχτά στην αγκαλιά του, στοργικά σαν πατέρας το μικρό μοναχοπαίδι του...η ερωτική σχέση του μουσικού με το όργανο-μπουζούκι που είναι πλέον συνώνυμο του λαϊκού μας τραγουδιού αλλά και του μουσικού πολιτισμού της Ελλάδας...κι ας πασχίζουν να το εξοβελίσουν....
"Μπουζούκι μου διπλόχορδο 
μπουζούκι μου καημένο" 
σφιχτά βαστάει ο μπουζουκτσής 
στον κόρφο αγκαλιασμένο 

το μπουζουκάκι, ωσάν παιδί
μην τύχει και κρυώσει 
και δεν ξεσύρει λαγαρή 
φωνή σαν μερακλώσει, 

το 'ναι μες στην Υφήλιο
ανάδελφο και μόνο
κι ας βγάζει τόση αποθυμιά 
τόσον σεβντά και πόνο, 

στην Εσπερία λαλούν βιολιά 
σαξόφωνα και πιάνα, 
κι αυτό παντέρμο κι άγνωρο 
λαλεί στη γη του Πάνα 

βγαίνει τις νύχτες στα βουνά 
μεθάει τη Ρωμιοσύνη 
πίνει νεράκι στης παλιάς 
πεντατονίας την κρήνη, 

γίνεται αχός βυζαντινός 
γίνεται αρχαίος παιάνας 
γίνεται κι αγιορείτικος 
αντίλαλος καμπάνας, 

γίνεται αγέρας λεύτερος 
κυπρί ψηλά στη στρούγκα  
κι άμα γουστάρει γίνεται
πρελούδιο και φούγκα  

μα δε γουστάρει, χόρτασε
τιμές και μεγαλεία 
στα εργατικά τ' αφώτιστα 
λαϊκά τα ταβερνεία 

μπροστά αυτό κι οι τρίλιες του 
και πίσω αράδα-αράδα 
μύριοι αργατάδες κι η παλιά
ωραία του '60 Ελλάδα:

μπουλούκι πια στα σύννεφα 
χρόνια ταξιδεμένο
τσούρμο στ' Ολύμπου τα πρανή 
ψηλά μαρμαρωμένο

ματζόρε σ'  ένα απτάλικο
του Μάρκου, ξεχασμένο ! 
"Μπουζούκι μου διπλόχορδο, 
μπουζούκι μου καημένο". 
ά. -25 Γενάρη του 2018 - λεύτερη Πίνδος




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου